New comparisons. Methodological approaches to comparing multi-language data from an international systematic review of the ICF and education

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Maxwell, Gregor
Alves, Ines
Moretti, Marta
Proyer, Michelle
Soliz, Patricia
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
24.08.2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Glasgow
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper explores new boundaries relating to comparisons of German, Portuguese, Italian, Spanish, Chinese, and South African publications in a systematic literature review of research publications related to the International Classification of Functioning, Disability and Health (World Health Organisation, 2001, ICF) and education. New ground-breaking methodological approaches are required when comparing multi-language data from an international systematic review, similarly there are practical issues when working globally relating to cross-cultural understandings, work practices and time-zones.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
ECER 2023
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
21.08.2023
Enddatum der Konferenz
25.08.2023
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
MAXWELL, Gregor, Ines ALVES, Marta MORETTI, Michelle PROYER, Raphael ZAHND und Patricia SOLIZ, 2023. New comparisons. Methodological approaches to comparing multi-language data from an international systematic review of the ICF and education. In: ECER 2023. Glasgow. 24 August 2023. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/45865