Contribution of facial and vocal cues in the still-face response of 4-month-old infants
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Autor:innen
Striano, Tricia
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
12/2004
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Infant Behavior and Development
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
27
Ausgabe / Nummer
4
Seiten / Dauer
499-508
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The contribution of contingent facial and vocal information in the still-face effect was investigated. Four-month-old infants either saw and heard their mother, only saw their mother, or only heard their mother interacting with them. These interaction periods were followed by the cessation of the mother's interactive face and/or voice. Only infants who observed their mother's face become still and neutral, showed a still-face effect by decreasing their visual attention and positive affect. The findings provide further support that the mother's interactive voice does not contribute to the still-face effect. The developing sensitivity to vocal information in dyadic and triadic contexts is discussed.
Schlagwörter
Still-face, Vocal cues, Facial cues, Infant social development Still-face
Fachgebiet (DDC)
150 - Psychologie
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1879-0453
0163-6383
1934-8800
0163-6383
1934-8800
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
STRIANO, Tricia und Evelyn BERTIN, 2004. Contribution of facial and vocal cues in the still-face response of 4-month-old infants. Infant Behavior and Development. Dezember 2004. Bd. 27, Nr. 4, S. 499–508. DOI 10.1016/j.infbeh.2004.06.002. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33674