Informal mobile learning in nurse education and practice in remote areas. A case study from rural South Africa

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Brysiewicz, Petra
Walters, Fiona
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Nurse Education Today
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
34
Ausgabe / Nummer
11
Seiten / Dauer
1398-1404
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hamburg
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Background: With the proliferation of portable digital technology, mobile learning is becoming increasingly popular in nursing education and practice. Most of the research in this field has been concentrated on small-scale projects in high income countries. Very little is known about the ways in which nurses and midwives use mobile technology in remote and resource poor areas in informal learning contexts in low and middle income countries. Objectives: To address this gap, this study investigates whether nurses use mobile phones as effective educational tools in marginalized and remote areas, and if so, how and why. Setting and Methods: In rural South Africa, 16 nurses who attended an advanced midwifery education program, facilitators and clinical managers were interviewed about their use of digital mobile technology for learning. Techniques of qualitative content analysis were used to examine the data.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
0260-6917
1532-2793
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
PIMMER, Christoph, Petra BRYSIEWICZ, Fiona WALTERS und Sebastian LINXEN, 2014. Informal mobile learning in nurse education and practice in remote areas. A case study from rural South Africa. Nurse Education Today. 2014. Bd. 34, Nr. 11, S. 1398–1404. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/9387