An experiment with an optimization game

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
IADIS International Conference Interfaces and Human Computer Interaction 2019 (part of MCCSIS 2019)
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
173-180
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Porto
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
We aim to improve the teaching of the principles of optimization, including computational intelligence (CI), to a mixed audience of business and computer science students. Our students do not always have sufficient programming or mathematics experience and may be put off by the expected difficulty of the course. In this context we are testing the potential of games in teaching. We deployed a game prototype (design probe) and found out that the prototype led to increased student motivation, intuitive understanding of the principles of optimization, and strong interaction in a team. Ultimately, with the future work we sketch out, this novel approach could improve the learning and understanding of optimization algorithms and CI in general, contributing to the future of Explainable AI (XAI).
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
2019 International Conferences Interfaces and Human Computer Interaction (IHCI 2019)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
16.07.2019
Enddatum der Konferenz
18.07.2019
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-989-8533-91-3
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
PUSTULKA, Elzbieta, Thomas HANNE, Benjamin ADRIAENSEN, Stefan EGGENSCHWILER, Egemen KABA und Richard WETZEL, 2019. An experiment with an optimization game. In: Katherine BLASHKI und Yingcai XIAO (Hrsg.), IADIS International Conference Interfaces and Human Computer Interaction 2019 (part of MCCSIS 2019). Porto. 2019. S. 173–180. ISBN 978-989-8533-91-3. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42507