Darf ich vorstellen: Luuise, die mit den zwei -uu-
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Helix. Forum agil lernen und lehren
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
2
Pages / Duration
20-23
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Mit Luuise, einem breit erprobten Verfahren der Unterrichtsentwicklung bearbeiten Lehrpersonen Knacknüsse des Unterrichts oftmals sehr erfolgreich. Verstärkt genutzte Lernzeit, vertiefte Lernresultate und generelle Entlastung werden von Lehrpersonen häufig als Resultate der Entwicklungsprojekte genannt.
Keywords
Luuise, Unterrichtsentwicklung, formative Selbstevaluation, Lehren und lernen sichtbar machen, LLSM, agiles Lernen
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
PIRANI, Kathrin, 2019. Darf ich vorstellen: Luuise, die mit den zwei -uu-. Helix. Forum agil lernen und lehren. 2019. Nr. 2, S. 20–23. DOI 10.26041/fhnw-1967. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-1967