Management of a Virtual Community of Students

Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
International Journal on Media Management (JMM)
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2002
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
31-40
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Routledge
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Since its inception, the internet has served as a virtual meeting place for people sharing common interests. These interest groups are nowadays called Virtual Communities. In this paper we elaborate the concept of a Virtual Community of Students (vicos) who consists of different interest groups in and around Swiss Universities of Applied Sciences (UAS). Vicos is a hybrid form of a community: it combines aspects of a Learning Community as well as of a Business Community. We describe the findings of a comprehensive empirical study which addressed the main target group (the students) and which resulted into the basic concept of vicos. The key contribution of this paper is the linkage between the conceptual community design of vicos and the business model, which is needed to successfully operate vicos as a sustainable internet platform. We conclude with a description of future steps for vicos.Mehr zum JMM - The International Journal on Media Management.
Schlagwörter
Virtual Communities
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1424-1277
1424-1250
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
DETTLING, Walter und Petra SCHUBERT, 2002. Management of a Virtual Community of Students. International Journal on Media Management (JMM). 2002. Bd. 2002, S. 31–40. DOI 10.26041/fhnw-3142. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3142