Video supported Self-Reflection in the Context of Clinical Supervision at a Rural School in Zimbabwe

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Clinical supervision and self-reflection as established by several studies are two important elements contributing to a teacher’s professional development. Video recordings facilitate feedback from the teachers and supervisors. Observation of recordings fosters teacher’s self-reflection and clinical supervision process. The purpose of this study was to investigate how video intervention can be established in rural schools to enhance the self-reflection of the teachers in the context of clinical supervision and identify if it leads to the professional development of the teachers. The study employed design science research to develop video intervention guidelines, that were implemented by the teachers and the supervisors at a rural school. In a multi-method approach, qualitative data was collected and analyzed using semi-structured interviews and observations from six teachers and three supervisors....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
NEMA, Shreeya, 2019. Video supported Self-Reflection in the Context of Clinical Supervision at a Rural School in Zimbabwe. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40470