Le jeu et la pédagogie de Liszt dans le Paris des années 1830 et leur rapport avec les traditions pianistiques contemporaines

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2018
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Guide-mains. Klavierspiel und Klavierunterricht im 19. Jahrhundert
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Musikforschung der Hochschule der Künste Bern
Series number
11
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
86-110
Patent number
Publisher / Publishing institution
Agus
Place of publication / Event location
Schliengen
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
780 - Musik
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-931264-91-8
ISSN
Language
French
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Post-publication review
Open access category
License
Citation
TORBIANELLI, Edoardo, 2018. Le jeu et la pédagogie de Liszt dans le Paris des années 1830 et leur rapport avec les traditions pianistiques contemporaines. In: Leonardo MIUCCI, Suzanne PERRIN-GOY und Edoardo TORBIANELLI (Hrsg.), Guide-mains. Klavierspiel und Klavierunterricht im 19. Jahrhundert. Schliengen: Agus. S. 86–110. Musikforschung der Hochschule der Künste Bern, 11. ISBN 978-3-931264-91-8. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/31359