Cloud service quality model: a cloud service quality model based on customer and provider perceptions for cloud service mediation

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 9th International Conference on Cloud Computing and Services Science
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
1
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
241-248
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Heraklion
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The field of cloud service selection tries to support customers in selecting cloud services based on QoS attributes. For considering the right, QoS attributes it is necessary to respect the customers and the providers’ perception. This can be made through a Service Quality Model. Thus, this paper introduces a Cloud Service Quality Model based on a Systematic Literature Review and user interviews as well as providers perceptions.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
9th International Conference on Cloud Computing and Services Science (Closer 2019)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
02.05.2019
Enddatum der Konferenz
04.05.2019
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-989-758-365-0
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
GIOVANOLI, Claudio, 2019. Cloud service quality model: a cloud service quality model based on customer and provider perceptions for cloud service mediation. In: Victor MÉNDEZ MUÑOZ, Donald FERGUSON, Markus HELFERT und Claus PAHL (Hrsg.), Proceedings of the 9th International Conference on Cloud Computing and Services Science. Heraklion. 2019. S. 241–248. ISBN 978-989-758-365-0. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42561