A Framework for the Analysis of Socio-Economic Aspects of Electronic Markets

Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 10th International Bled Electronic Commerce Conference
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
170-186
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Bled
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The Internet still lacks global acceptance of being a platform for user-friendly, trustworthy Electronic Commerce. Latest research in the field of Electronic Markets shows that there are, without any doubt, a number of socio-economic (social, psychological as well as economic) criteria which represent critical success factors for the global breakthrough of electronic shopping applications. Usually, forecasts on Electronic Commerce development focus on technical aspects, such as telecommunication infrastructure, security and speed. The following paper presents a theoretical framework for the evaluation of the socio-economic aspects to which all electronic business relations are also subject. The empirical results stem from the business case of the Electronic Mall Bodensee (EMB), an existing mall with more than 400 partners, companies as well as organisations, and universities, in the Lake Constance region (Switzerland, Germany, Austria).
Schlagwörter
E-Commerce, Electronic Markets
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
10th International Bled Electronic Commerce Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra, 1997. A Framework for the Analysis of Socio-Economic Aspects of Electronic Markets. In: Proceedings of the 10th International Bled Electronic Commerce Conference. Bled. 1997. S. 170–186. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3269