Designing a Chatbot for Language Learning for Professional Purposes: How can chatbot and simulation technology help train drivers maintain and enhance their second language for specific purposes?

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
From December 2020 train drivers employed by the Schweizerische Südostbahn (SOB)will be required to drive trains from the German-speaking region of Switzerland across the language barrier into the Italian-speaking region. For this purpose they have been instructed in Italian using innovative teaching methods based on simulation and virtual reality. Now they must maintain their Italian language skills independently and to assist them with this, this project aims to develop an instructional design for a mobile chatbot-based language learning and practice application. The design will be based on their prior language training and their user requirements, as well as the literature in abroad interdisciplinary eld that incorporates Language for Specific Purposes, andragogy theory and the prior use of technology in language learning. The results of this project will feedback into a broader research project at FHNW and form the basis for future Master thesis projects.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GANZ, Rebecca, 2021. Designing a Chatbot for Language Learning for Professional Purposes: How can chatbot and simulation technology help train drivers maintain and enhance their second language for specific purposes? Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40381