An Exploration of Range, Mode and Performance Practice in Hildegard von Bingen’s “O tu illustrata”
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
04.04.2022
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
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Übergeordnetes Werk
Themenheft
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Reihe / Serie
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Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
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Zusammenfassung
Hildegard von Bingen’s “O tu illustrata” is a puzzle of a piece, both due to its modal instability and
its extravagant range of an 18th. Thought of as “impossible” to sing, most recordings and editions
have made major changes to the melody, especially in the verse. What did Hildegard intend with
“O tu illustrata”? How should one approach singing it now? This paper explores possible answers
to these questions, drawing on contextual clues from Hildegard’s life story, her musical milieu, her
other works, modal and textual analysis of the piece, modern editions and recordings, and what is
even possible for the human voice.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
780 - Musik
Veranstaltung
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Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Zitation
WESTON, Karin, 2022. An Exploration of Range, Mode and Performance Practice in Hildegard von Bingen’s “O tu illustrata”. Basel: Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4727