Foster strategic orientation in the digital age. A methodic approach for guiding SME to a digital transformation
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Business Information Systems Workshops. BIS 2018 International Workshops, Berlin, Germany, July 18-20, 2018, revised papers
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Lecture notes in business information processing
Reihennummer
339
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
420-432
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The goal of this paper is to demonstrate the need for a structured framework and instrument to support SME in adjusting their organizational strategy to environmental changes in the digital age. Since SME in particular face many challenges transforming their business, a structured and easy to use approach that takes into account the challenges and opportunities of an SME such as limited resources or high flexibility offer a high potential for success. A framework-based method named Transformation Compass extends previous instruments in including all relevant business aspects of an enterprise such as marketing, processes, change management or innovation and allowing a “thinking outside the box” approach while the impacts of the digital age are seen as digital enabler. Combing the different aspects of an enterprise based on basic principles of business management, the instrument is divided into four main building blocks that are Customer Centricity, Business Models, Operational Excellence and Organizational Excellence. Hence, the Transformation Compass serves as a starting point for strategic discussion and possible reorientation of the company.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
21st International Conference on Business Information Systems (BIS 2018)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
18.07.2018
Enddatum der Konferenz
20.07.2018
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-04848-8
978-3-030-04849-5
978-3-030-04849-5
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
GRAF, Manuela, Marco PETER und Stella GATZIU GRIVAS, 2018. Foster strategic orientation in the digital age. A methodic approach for guiding SME to a digital transformation. In: Witold ABRAMOWICZ und Adrian PASCHKE (Hrsg.), Business Information Systems Workshops. BIS 2018 International Workshops, Berlin, Germany, July 18-20, 2018, revised papers. Cham: Springer. 2018. S. 420–432. Lecture notes in business information processing, 339. ISBN 978-3-030-04848-8. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42582