A Framework for a Sustainable Digital Transformation of Vocational Schools in Argovia

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The thesis researches the digital transformation of the vocational schools in Argovia. At a first stage the current state of the vocational schools is evaluated with a questionnaire. Drivers, goals, challenges, and CSFs for the digital transformation are well researched in literature, with a gap where the specific aspects for the vocational schools in Argovia are missing. The same questionnaire gathers data to identify those aspects for the researched field. Alongside, with the same methods, the impact of the COVID crisis on the digital maturity is researched. The gathered insights lead to the identification of six dimensions that need to be addressed for a successful digital transformation. The gained knowledge about the digital transformation at the vocational schools in Argovia allow to specify which of the dimensions are on a mature level and which need to be further developed. To enable the schools to develop a roadmap for a successful digital transformation, the act strategy framework of the FHNW School of Business (Fachhochschule Nordwestschweiz, 2021) is introduced. The previously defined dimensions are mapped to the framework. The framework provides so called strategy templates that enable the schools to develop a roadmap for a successful and sustainable digital transformation. The results are evaluated in expert interviews. A first application of the framework has been successfully performed.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GAIFFI, Marco Angelo, 2021. A Framework for a Sustainable Digital Transformation of Vocational Schools in Argovia. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48589