A case study: assessing effectiveness of the augmented reality application in Augusta Raurica

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Augmented reality and virtual reality. The power of AR and VR for business
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Progress in IS
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
99-111
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper aims to study and compare the augmented reality experience of two user groups at Augusta Raurica, a Roman archaeological site and an open-air museum in Switzerland. The user groups differentiated within the scope of this study digital natives and digital immigrants. The paper applies the experience economy framework for assessing the differences between the user groups. The data gathered from the surveys and analysis of selected interviews reveal that digital immigrants have better engagement with the augmented reality application of Augusta Raurica than digital natives do. The findings are supporting the debate on assisting tourism destinations to develop more engaging augmented reality content targeting both user groups.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-06245-3
978-3-030-06246-0
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
ARMINGEON, Moritz, Pleurat KOMANI, Trupti ZANWAR, Safak KORKUT und Rolf DORNBERGER, 2019. A case study: assessing effectiveness of the augmented reality application in Augusta Raurica. In: M. Claudia TOM DIECK und Timothy JUNG (Hrsg.), Augmented reality and virtual reality. The power of AR and VR for business. Cham: Springer. S. 99–111. Progress in IS. ISBN 978-3-030-06245-3. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42514