Mental Models for Web Objects in Different Cultural Settings
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
CHI '14 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
CHI EA '14
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
2557–2562
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
ACM
Verlagsort / Veranstaltungsort
New York
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
"Know your users!" A short request but a challenging one. Studies have shown that the positioning of web objects according to the users' mental models can prevent errors and increase the efficiency of interaction. Therefore an important aspect of the design of websites is to take the expectations of the users into account. However the results of these studies are based on research with limited target groups and neglected to consider cultural aspects. To approach this issue the currently being conducted study aims primarily to (1) identify and visualize mental models for different websites types for different countries, (2) highlight differences and similarities in the mental models of the subjects based on their nationality and (3) show the influence of experience with international websites on the mental models of the user. The results gained will be helpful during the design and localization process for international target groups.
Schlagwörter
cultural web page design, culture, location of web objects, web page design, mental models
Fachgebiet (DDC)
150 - Psychologie
004 - Computer Wissenschaften, Internet
004 - Computer Wissenschaften, Internet
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-4503-2474-8
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
LINXEN, Sebastian, Silvia HEINZ, Livia MÜLLER, Alexandre Nicolas TUCH und Klaus OPWIS, 2014. Mental Models for Web Objects in Different Cultural Settings. In: CHI ’14 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems. New York: ACM. 2014. S. 2557–2562. CHI EA ’14. ISBN 978-1-4503-2474-8. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/10172