Learning of occupancy patterns in education facilities based on mediated data of building technologies

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Increasing energy consumption of buildings is a growing public concern on an international level. For example, almost three quarter of the electricity demand of the USA is created in buildings and further countries show a similar tendency. Recent research papers hint that energy consumption of buildings is influenced by different contributing factors, such as buildings technology, occupancy patterns or interactions. Particularly, educational buildings imply a high energy demand and are as such not comparable to other non-residential buildings, for example offices, due to different building functionalities and usage attitudes. Adjusting the operation schedule of building services (like HVAC) in accordance of occupancy patterns provides a considerable energy saving rate. Therefore, there is a need for a precise and continual framework of occupancy assessment and prediction for classrooms in educational buildings in order to forecast the operation schedule of building services....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MEIER, Andreas, 2019. Learning of occupancy patterns in education facilities based on mediated data of building technologies. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40422