A logistics serious game

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
GSGS'21. 6th International Conference on Gamification & Serious Game
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
66-69
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Lausanne
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Switzerland is a logistics hub which needs many trained professionals. As logistics does not have a strong public image, the profession does not attract enough young people. A logistics game could help recruit more candidates at the apprenticeship and university level and help in teaching. We have prototyped a logistics game and found out that it raises interest in logistics and successfully teaches about cargo ships. The game test showed that the game is visually appealing but the competitive aspect may interfere with learning.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
GSGS21, International Conference on Gamification and Serious Game
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
28.06.2021
Enddatum der Konferenz
09.07.2021
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-2-940387-27-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Green
Lizenz
'http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/'
Zitation
PUSTULKA, Elzbieta, Attila GÜLER und Thomas HANNE, 2021. A logistics serious game. In: GSGS′21. 6th International Conference on Gamification & Serious Game. Lausanne. 2021. S. 66–69. ISBN 978-2-940387-27-4. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6976