Identities Management: An Approach to Overcome Basic Barriers in E-Commerce and Collaboration Applications

Vorschaubild
Autor:innen
Koch, Michael
Schubert, Petra
Lechner, Ulrike
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2004
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the EURAM Conference
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The development of the Internet was originally based on the assumption that users remain anonymous. In the real world, however, people always have an identity ? often even more than one. The transfer of real world transactions to the online world therefore requires identity information. More and more services, especially in e-commerce and collaboration applications, need to identify the user for providing personalized services or for presenting the user to other users. As in real life, a user in an online environment usually plays different roles and interacts with different services hosted by different providers. Current approaches to provide identity information on the Web still force users to provide and update information about their identity for each service independently.
Schlagwörter
Virtual Communities
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
EURAM Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KOCH, Michael, Petra SCHUBERT und Ulrike LECHNER, 2004. Identities Management: An Approach to Overcome Basic Barriers in E-Commerce and Collaboration Applications. In: Proceedings of the EURAM Conference. 2004. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3183