Student-led experimental learning method in entrepreneurship education
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Birmingham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Entrepreneurship education has been seen as a crucial driver to future economic growth and is continuing to increase worldwide. One of the most important goals is how to foster entrepreneurial mindsets in students throughout the learning and teaching process. To achieve the goal, many teaching and learning approaches are being used, including case studies, computer simulations, business plans, games, and so on. This paper aims to investigate student-led experimental learning method at the School of Business, University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland (FHNW), in order to evaluate and determine its effectiveness in entrepreneurship education. The sample included 220 students, 4 supervisors, 16 staff members and accompanying lecturers - all of which from the School of Business FHNW, 11 sponsoring companies, and 2 participating students and one participating lecturer from a partner university.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
British Academy of Management Conference (BAM2019)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
03.09.2019
Enddatum der Konferenz
05.09.2019
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
FREIBURGHAUS, Teresa und Deborah MÜLLER, 2019. Student-led experimental learning method in entrepreneurship education. British Academy of Management Conference (BAM2019). Birmingham. 2019. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42490