From segregation to inclusion. Special educations paradoxical contributions to social cohesion

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
24.06.2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The transition from a segregative to an inclusive education system changes the role of special education significantly. Thus, the way special education contributes (paradoxically) to the school’s promise of promoting social cohesion has changed over time. While problematic effects of special schools and classes for social cohesion seem to be obvious (historically and now-a-days), it seems to be less clear what effects (more or less) inclusive forms of schooling do have on the social participation of all children. According to current research, the extent to which special education has a positive or negative impact on social cohesion (within a school or a class) depends on three levels – the structure of the education system, the structure and culture of a school-unit, and the way educators act in their classrooms. Besides the partly segregative structure of the Swiss (special) education system, the way (special) educators pedagogically intervene in the field can have a positive or negative impact on social cohesion.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Conference of the Sociology of Education Research Network of the Swiss Sociological Association
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
23.06.2022
Enddatum der Konferenz
24.06.2022
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
ZAHND, Raphael, 2022. From segregation to inclusion. Special educations paradoxical contributions to social cohesion. Conference of the Sociology of Education Research Network of the Swiss Sociological Association. Basel. 24 Juni 2022. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/45961