Elevation as Liturgical Climax in Gesture and Sound: Milanese Elevation Motets in Context

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
06.07.2015
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Brussels
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In this paper I will focus on fifteenth-century century Elevation motets in order to contextualize the Milanese motet cycles in a wider liturgical and musical practice. After discussing the liturgical significance and function of the Elevation, with its rich gestural symbolism, I will explore the extant repertoire with particular regard to the texts and their circulation. The presence of settings of the same texts in different environments will raise the question about the possible existence of narrower ties between the Milanese corpus and other local traditions.
Schlagwörter
Elevation, Milanese motets 15th century
Fachgebiet (DDC)
780 - Musik
Projekt
Veranstaltung
Medieval and Renaissance Music Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Unveröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
PAVANELLO, Agnese, 2015. Elevation as Liturgical Climax in Gesture and Sound: Milanese Elevation Motets in Context. Medieval and Renaissance Music Conference. Brussels. 6 Juli 2015. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/12018