Virtual Communities of Transaction: The Role of Personalization in Electronic Commerce

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Autor:innen
Schubert, Petra
Ginsburg, Mark
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2000
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Electronic Markets Journal
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2000
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
45-55
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Bringing communities of buyers and sellers together in the arena of electronic commerce stimulates three major potentials: the building of trust, the collection and effective use of community knowledge and the economic impacts of accumulated buying power. In this context, we introduce the concept of Virtual Communities of Transaction and review important personalization approaches which we may utilize in their design: collaborative filtering, data mining, and techniques to optimize the user interface and the underlying product offerings. The key contributions of this paper are the elaboration of Virtual Communities, the presentation of a categorization scheme for different types of communities, the identification of classes of member profiles, and the innovative concept of community products. We conclude with the case of the Amazon.com Recommendation Center to illustrate key design ideas and discuss an evolutionary application, the Participatory Product Catalog.
Schlagwörter
E-Business, Personalisierung
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra und Mark GINSBURG, 2000. Virtual Communities of Transaction: The Role of Personalization in Electronic Commerce. Electronic Markets Journal. 2000. Bd. 2000, S. 45–55. DOI 10.26041/fhnw-2857. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2857