An Evaluation of On-line Grocery Services in Australia from a Consumers? Viewpoint

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Autor:innen
Kurnia, Sherah
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2004
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the Twelfth CollECTeR Workshop on eCommerce
Themenheft
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Zusammenfassung
Study of online grocery shopping, particularly in relation to the evaluation of web sites that facilitate this service, has been limited in number. To enrich the existing studies, this paper assesses various Australian web sites in the grocery sector employing the Extended Web Assessment Method (EWAM). This tool was specifically created for the assessment of electronic commerce applications based on a consumers' viewpoint. The findings indicate that, in general, most web sites have not fully met the expectations of consumers. Strengths and weaknesses of the web sites are addressed. All this provides additional understanding of consumers? expectations in online grocery shopping and valuable insights into the slow uptake of online grocery shopping in Australia.
Schlagwörter
Web Assessment, E-Commerce
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Twelfth CollECTeR Workshop on eCommerce
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KURNIA, Sherah und Petra SCHUBERT, 2004. An Evaluation of On-line Grocery Services in Australia from a Consumers? Viewpoint. In: Proceedings of the Twelfth CollECTeR Workshop on eCommerce. 2004. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2858