The Power of Personalization: Customer Collaboration and Virtual Communities

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Autor:innen
Schubert, Petra
Koch, Michael
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2002
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the Eighth Americas Conference on Information Systems (AMCIS)
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
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Auflage
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Programmiersprache
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Using electronic media for interaction with customers enables enterprises to integrate customer activity and knowledge about customers resulting in a high-quality relationship thus turning buying processes more efficient. In this paper we review the basics of personalization - how it works, where it can be used (the applications) and what makes it work (the enablers). Our discussion is structured around the four steps of the customer profile life cycle: modelling customer profiles, data input, data processing, and information output.
Schlagwörter
Virtual Communities
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Eighth Americas Conference on Information Systems (AMCIS)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra und Michael KOCH, 2002. The Power of Personalization: Customer Collaboration and Virtual Communities. In: Proceedings of the Eighth Americas Conference on Information Systems (AMCIS). 2002. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2963