Ein Referenzmodell für Gemeinschaften und Medien - Case Study Amazon.com

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Lechner, Ulrike
Schmid, Beat
Schubert, Petra
Klose, Martina
Miler, Olga
Author (Corporation)
Publication date
1999
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Engelien, Martin
Homann, Jens
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
GeNeMe99 - Gemeinschaften in Neuen Medien
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
125-150
Patent number
Publisher / Publishing institution
Josef Eul Verlag
Place of publication / Event location
Lohmar
Edition
1
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Medienmodell und Medienreferenzmodell beschreiben Informationssysteme als Sphären für Gemeinschaften von Agenten und Märkte. Das Medium stellt die Mittel für das Management einer Gemeinschaft von Agenten bereit. Die Modelle werden mit einer Modellierungsmethode, die insbesondere das Management der Gemeinschaft durch die Medien berücksichtigt, ergänzt. Der Ansatz wird mit einer Studie von Amazon.com illustriert.
Keywords
Electronic Markets, Virtual Communities, Virtuelle Gemeinschaften
Project
Event
GeNeMe99
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
3-89012-710-X
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Unknown
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Lechner, U., Schmid, B., Schubert, P., Klose, M., & Miler, O. (1999). Ein Referenzmodell für Gemeinschaften und Medien - Case Study Amazon.com. In M. Engelien & J. Homann (eds.), GeNeMe99 - Gemeinschaften in Neuen Medien (1 ed., pp. 125–150). Josef Eul Verlag. https://doi.org/10.26041/fhnw-3158