FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Eintraganzeige 
  •   IRF Home
  • Hochschule für Wirtschaft
  • Institut für Wirtschaftsinformatik
  • Eintraganzeige
  • Hochschule für Wirtschaft
  • Institut für Wirtschaftsinformatik
  • Eintraganzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The neglected grass root adoption of mobile phones as learning tools in resource-limited settings. A study from advanced midwifery education in KwaZulu-Natal, South Africa.

Datum
29.06.2013
Autorin/Autor
Pimmer, Christoph
Gröhbiel, Urs
Walters, F
Linxen, Sebastian
Chipps, J
Metadata
Zur Langanzeige
Type
03 - Sammelband
Primary target group
Wissenschaft
Created while belonging to FHNW?
Ja
Zusammenfassung
Background/rationale: Many mhealth and mlearning interventions fail, because they adopt a techno-centric view and ignore the local context. To address this, the present study investigated the 'organic' adoption and educational usage of mobile phones by health workers in rural health settings. Methods: A qualitative study was conducted interviewing nursing/advanced midwifery students, facilitators and nursing managers from rural, resource-constrained regions in the province of KwaZulu-Natal, South Africa. Content analysis used the concepts of Community of Inquiry theory as 'a priori-constructs'. Results: The research revealed a number of unexpected learning and teaching practices - based on the grass-root adoption of mobile phone functions and in particular social apps. These practices involved cognitive, teaching and social presence as well as reflective practice and enabled rich educational experiences - according to the Community of Inquiry Theory.
URI
http://hdl.handle.net/11654/9381

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiese SammlungErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht