Building Virtual Community in a K-6 School: An Action Research Project

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Iriberri, Alicia
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2005
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 11th Americas Conference on Information Systems (AMCIS 2005)
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
3561-3572
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Virtual communities (VCs) potentially increase community interaction, social support, civic engagement, and social capital. Concurrently, education research suggests that one important factor in improving student achievement is community and parent involvement. Would building a VC in a K-6 school to support information exchange facilitate parents? involvement in school activities? How can a K-6 public school with limited resources build a VC? This paper reports on an action research project conducted in a public school to build a VC including such components as dynamic website and discussion forum. Findings suggest that school and community?s access to technology, teacher training and static websites are not enough to attract parents.
Schlagwörter
Virtual Communities
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
11th Americas Conference on Information Systems (AMCIS 2005)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
IRIBERRI, Alicia, 2005. Building Virtual Community in a K-6 School: An Action Research Project. In: Proceedings of the 11th Americas Conference on Information Systems (AMCIS 2005). 2005. S. 3561–3572. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3220