Tourney How to Gamify Learning with Design and Technology (Work in Progress). University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland FHNW, Basel, Switzerland

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
20.07.2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
"Tourney" is the title of a digital learning game, which aims at increasing the learning outcome of students on various levels of their study programs. "Tourney" is being developed with an interdisciplinary approach, critically focused on creating a content independent game framework for a versatile application in the learning environment. This platform offers a well-designed, flexible and multifaceted tool kit of exemplary self-learning sequences that the lecturers and also students can enrich with their own structured content in order to create learning paths by choosing and arranging modular elements. Additionally, the tool allows monitoring students learning progress.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KORKUT, Safak, Darjan HIL, Rolf DORNBERGER und Janine JÄGER, 2014. Tourney How to Gamify Learning with Design and Technology (Work in Progress). University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland FHNW, Basel, Switzerland. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/9660