Hochschule für Wirtschaft FHNW

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Bereich: Suchergebnisse

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    Publikation
    Künstliche Intelligenz in der digitalen Markenführung. Entwicklung einer KI-unterstützten Markenstrategie und deren exemplarischer Umsetzung
    (Hochschule für Wirtschaft FHNW, 01.12.2024) Moser, Harriet; Casanova, Marco
    Die digitale Transformation durch künstliche Intelligenz (KI) stellt Bildungsinstitute vor strategische Herausforderungen. Diese Studie untersucht am Beispiel des Coachingzentrums die systematische Integration von KI in die Markenführung. Die Arbeit zeigt, dass Bildungsanbieter wie das Coachingzentrum in der KI-Integration noch am Anfang stehen und skizziert eine Strategie, um KI-Technologien strategisch und ganzheitlich einzusetzen. Die vorgeschlagene KI-gestützte Markenstrategie zielt auf die Optimierung von Content-Erstellung und Suchmaschinenoptimierung ab, um Markenwahrnehmung und Wettbewerbsfähigkeit zu verbessern. Die Studie leistet einen wissenschaftlichen Beitrag zur strategischen KI-Integration in Bildungsorganisationen und verdeutlicht das Potenzial gezielter digitaler Transformationsprozesse für kleine Bildungsinstitute. Die Ergebnisse der Arbeit leisten einen Beitrag zur Diskussion über die Rolle von KI in Bildungsmarken und ermutigen Bildungseinrichtungen, KI reflektiert und innovativ zu nutzen, um gesellschaftlichen und wirtschaftlichen Mehrwert zu schaffen.
    11 - Studentische Arbeit
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    Publikation
    Familiarity, use, and perception of AI-powered tools in higher education
    (ToKnowPress, 2024) Nikoulina, Anya; Caroni, Anna; Dermol, Valerij
    Purpose: AI-powered tools and the use of these tools for teaching and learning have grown exponentially. While there are several studies that examine students' use of AI tools for learning, the results are inconclusive. The purpose of this study is to gain a better understanding of students' familiarity and use of various AI-powered tools for learning, and to gain greater insight into students' perspectives on the benefits and risks of using AI-powered tools in educational settings. Study design/methodology/approach: The study deployed a survey to understand and compare the degree of familiarity and use of AI-powered tools among first and final-year university students. Additionally, several questions focused specifically on students' concerns regarding the use of AI in their studies. Findings: Results indicate that first-year students exhibited a higher level of familiarity with AI tools prior to the start of their studies, while final-year students demonstrated a deeper and more diverse usage of these technologies. Despite concerns raised, the study does not conclusively support negative impacts on student engagement or development of critical thinking skills. While the study indicated that students are well aware of the general limitations of AI use, they did feel not well supported nor informed as to how AI-powered tools can be used within their studies and have expressed the need for greater support and guidance from the university. Originality/value: Research findings have significant implications for educational institutions and policymakers as they strive to leverage AI effectively to enhance the learning experience while addressing concerns and preferences in this rapidly evolving educational environment.
    04B - Beitrag Konferenzschrift