Weil, Markus

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Weil
Vorname
Markus
Name
Weil, Markus

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 6 von 6
Lade...
Vorschaubild
Publikation

Thinking outside the box. De-structuring continuing and higher education

2019, Weil, Markus, Eugster, Balthasar, Heikkinen, Anja, Pätäri, Jenni, Molzberger, Gabriele

While universities are strongly embedded in a history of disciplinary structures, both institutionally (faculties, institutes or schools) and scientifically (“septem artes liberales”, study programmes), Continuing Education and Training (CET) within higher education (HE) can break up this disciplinary view and open new perspectives between the academic and the professional world. In this article, we explore the structural, disciplinary and historical boundaries of HE and CET and how both can come to systematic, constructive relations. Subsequently, we adopt a more pedagogical perspective and focus on CET that is provided within the institutional structures of HE.

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Aktionsfelder der Hochschuldidaktik. Von der Weiterbildung zum Diskurs

2011, Weil, Markus, Schiefner, Mandy, Eugster, Balthasar, Futter, Kathrin

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Grenzfall Weiterbildung: Forschungsorientierung in der Entstrukturierung

2015, Eugster, Balthasar, Weil, Markus, Tremp, Peter

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Internationalisierung der Hochschullehre - rehabilitiert?

2011, Weil, Markus, Weil, Markus, Schiefner, Mandy, Eugster, Balthasar, Futter, Kathrin

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Studium und Praktikum - Die Relevanz des informellen und selbstgesteuerten Lernens für die Universität

2012, Eugster, Balthasar, Weil, Markus, Tremp, Peter, Brinker, Tobina

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Einstieg in die Hochschullehre

2011, Weil, Markus, Schiefner, Mandy, Futter, Kathrin, Eugster, Balthasar, Weil, Markus