Weil, Markus
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Opening and Extending Vocational Education
2021-01, Eigenmann, Philipp, Gonon, Philipp, Weil, Markus
Vocational education has been opened up and extends to various directions: Higher education tends to take on vocational education models. Vice versa, vocational education development partially follows the structures of higher education. In addition, informal learning and recognition of competences widen the perspectives on vocational education. This book highlights a variety of developments and analyses from countries like Australia, Germany, Spain, Switzerland, South Africa, India, Ukraine and the United States, but also from a more global perspective. It reveals that regardless of national pathways a new shape of vocational education and educational provision with a specific focus on vocations, workplace and learning is emerging.
Berufliche Bildung. Historisch – Aktuell – International
2015, Kraus, Katrin, Weil, Markus
Zukunftslabor Lehrentwicklung. Perspektiven auf Hochschuldidaktik und darüber hinaus
2018, Weil, Markus
Hochschuldidaktik ‒ in einem umfassenden Sinn verstanden ‒ berücksichtigt neben methodisch-didaktischen Fragen des Lehr-Lern-Settings auch Aspekte der Lehrplanung und -entwicklung sowie der Hochschule als Bildungsinstitution. Im „Zukunftslabor Lehrentwicklung“ kommen konzeptionelle Überlegungen zur Entwicklung der Lehre an Hochschulen mit reflexiven Auswertungen von hochschuldidaktischen Umsetzungsprojekten zusammen. Dabei werden unterschiedliche fachliche Zugänge und Ebenen für die konstruktive Auseinandersetzung fruchtbar gemacht, um die Lehre an Hochschulen fundiert weiterzuentwickeln.
Weiterbildung und Mehrsprachigkeit: Formation continue et plurilinguisme. Further education and plurilingualism
2015, Weil, Markus, Vanotti, Manuele