Verkuil, Arie Hans

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Verkuil
Vorname
Arie Hans
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Verkuil, Arie Hans

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  • Publikation
    «Sie alle hier sind Gewinner»
    (24.02.2017) Verkuil, Arie Hans [in: Schweizerische Gewerbezeitung]
    Die Entwicklung, die man als Teilnehmerin oder Teilnehmer der «Swiss Innovation Challenge» durchmache, sei genauso wichtig – wenn nicht noch wichtiger – als zum Schluss auf dem Siegerpodest zu stehen. Das sagte Arie Hans Verkuil, Leiter des Instituts für Unternehmensführung an der Hochschule für Wirtschaft FHNW und Jury-Präsident der «Swiss Innovation Challenge» am Donnerstagabend, 16. Februar 2017. «Ihr Erfolg ist auch unser Erfolg», ergänzte er gegenüber den Teilnehmenden des diesjährigen Innovationswettbewerbs von Wirtschaftskammer, Basellandschaftlicher Kantonalbank (BLKB) und Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW) am Kick-off-Event in der Hochschule für Gestaltung und Kunst FHNW auf dem Dreispitzareal. Deswegen dürften die Teilnehmenden im Wettbewerbsverlauf «maximal viel Input» erwarten.
    01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
  • Publikation
    Marketing-Management für "Gesundheitsorganisationen"
    (Hogrefe, 2016) Miller, Barbara Therese; Helbling, Thomas; Schulte, Volker; Verkuil, Arie Hans [in: Management für Health Professionals]
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
  • Publikation
    Innovation, Beilage SwissInnovation Challenge
    (Mittelland Zeitungsdruck, 01.07.2015) Verkuil, Arie Hans [in: Basellandschaftliche Zeitung]
    Beilage in der Grossauflage der Basellandschaftlichen Zeitung vom 1. Juli 2015 zur SwissInnovation Challenge 2015. Die Beilage widmet sich dem Wettbewerb, der FHNW, der Thematik Innovation und den 25 Finalteilnehmenden.
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    Innovation Beilage "SwissInnovation Challenge"
    (Tamedia, 01.07.2015) Verkuil, Arie Hans [in: Basler Zeitung]
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    Innovative perspectives on workplace health promotion across the lifespan. Psychological innovation and health related advocacy for Swiss UpStart SMEs
    (01.06.2015) Verkuil, Arie Hans [in: Global harmony for occupational health. Bridge the world. ICOH 31st International Congress on Occupational Health, May 31 - June 5 2015, Seoul, Korea]
    Economic growth needs a new understanding and new concepts for sustainable health related advocacy. Corporate mental health approaches and workplace health promotion become an important goal of health promotion across the lifespan. In 2014/15 we introduce a corporate health policy to more than 100 start ups in Switzerland.
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
  • Publikation
    A toolkit for personal health resources at the workplace
    (31.05.2015) Verkuil, Arie Hans [in: 31st International Congress on Occupational Health]
    Strengthening personal health resources is an important aspect of "Health promotion at the workplace’’. Workplace Health Promotion (WHP) is the combined effort of employers, employees and society to improve the health and well-being of people at work. This can be achieved through a combination of improving the work organization and the working environment, promoting active participation, and encouraging personal development. The question is how employers can best provide access to high quality tools and blended learning programmes which enhance workers’ health behaviors. While acknowledging the individual’s responsibility for his or her own health, this set of activities focuses on the role of the environment and the managers or employers. The attention here is on the organization and design of work in both its physical and psychosocial dimensions. Our task is to identify, prioritize and validate those instruments, which are most appropriate for specific cultures, environments and technologies as guided by the principles of the WHO healthy workplace model. The connection between the physical and psychosocial environments is influenced by high level management choices and decisions about how work will be organised. The psychosocial environment is essential for a health promotion climate. Consequently, the workplace is seen primarily as a venue through which various health promotion programmes can be delivered. Supportive management climate refers to organizing work in ways that promote rather than defeat health of employees. This means maximizing the degree to which employees participate in the governance of their own work (including the maintenance of a physically safe environment), and providing adequate recognition and acknowledgment for good work. In this way, management will communicate their serious intention to create those working conditions that lies in the focus of the connection between the organization of work and health. WHP consists of policies based on programmes, projects or instruments such as questionnaires, guidelines and information materials, programmes on the prevention of addictive drugs (such as alcohol abuse, smoking), the promotion of healthy eating habits, opportunities for physical activity, addressing mental health and stress, promoting family friendly working conditions and providing diversity training programmes. ICOH 31st International Congress on Occupational Health http://online.icoh2015.org/invited/sps_print.html
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
  • Publikation
    Die Vielfalt der Ideen überzeugt
    (10.04.2015) Verkuil, Arie Hans [in: Schweizerische Gewerbezeitung]
    «SWISSINNOVATION CHALLENGE» – Nach Abschluss der ersten Phase des Wettbewerbs ist Jury- Präsident Arie Hans Verkuil von der Anzahl und der Qualität der Innovationen begeistert.
    01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
  • Publikation
    Entrepreneurship at the FHNW
    (04.03.2015) Verkuil, Arie Hans
    Understanding of Entrepreneurship at FHNW Entrepreneurship is the building of capacity and willingness in order to develop, organize and manage a business along the life cycle of the enterprise, from its foundation to its growth through innovation to its transfer and successful internationalisation.
    06 - Präsentation
  • Publikation
    Entrepreneurship at the FHNW
    (03.03.2015) Verkuil, Arie Hans
    Understanding of Entrepreneurship at FHNW Entrepreneurship is the building of capacity and willingness in order to develop, organize and manage a business along the life cycle of the enterprise, from its foundation to its growth through innovation to its transfer and successful internationalisation.
    06 - Präsentation
  • Publikation
    Cultural Entrepreneurship im Spannungsfeld zwischen Ökonomie und Kunst, Diskussionsthesen zur Eingrenzung und Definition eines eigenständigen interdisziplinären Handlungsfelds
    (05.02.2015) Verkuil, Arie Hans
    In Verbindung mit V. Frankl kann nun gesagt werden, dass der durch Bertram bestimmte Wert der Kunst als ein Geschehen, das als eine spezifische Aushandlung von Bestimmungen menschlicher Praktiken wertvoll ist, nur dann nicht scheitert, wenn durch die spezifische Aushandlung von Bestimmungen menschlicher Praktiken die Sinnhaftigkeit dieser menschlichen Praktiken sichtbar wird. Sichtbar wird diese Sinnhaftigkeit, wenn sich der Mensch in und durch seine Praktiken selbst zu transzendieren vermag, also beispielsweise auch die Fixierung auf seinen Eigennutzen transzendiert. Gerade weil sich der Mensch in der Praxis der Kunst selbst zu transzendieren vermag, muss die Sinnhaftigkeit dieses Geschehens und des daraus entstehenden Werks ausgehandelt und bestimmt werden. Wird die Sinnhaftigkeit in der menschlichen Praxis des Cultural Entrepreneurship an der die Kunst als eine auf Sinn ausgerichtete Disziplin beteiligt ist, nicht sichtbar, so bleibt die spezifische Aushandlung von Bestimmungen dieser menschlichen Praxis des Cultural Entrepreneurship im wahrsten Sinne des Wortes sinnlos. Sie scheitert.
    06 - Präsentation