Eisenbart, Barbara
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Eisenbart
Vorname
Barbara
Name
Barbara Eisenbart
5 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 5 von 5
- PublikationSMEs talk - startups walk. How startups can benefit from the use of a digital maturity model for SMEs as part of digital transformation?(Springer, 2024) Klotz, Patrick; Eisenbart, Barbara; Verkuil, Arie Hans [in: Start-up cultures in times of global crises. Sustainable and innovative approaches]While digital transformation has been widely implemented in large corporations, there is a big potential for startups and SMEs which are lacking behind in utilizing this opportunity. This paper aims to raise awareness among startups and SMEs about digital transformation by developing a digital maturity model adopted especially for international distributed work. The model serves as a framework for startups and SMEs to understand which dimensions influence and are important for digital transformation, and what specific questions are relevant for each of the dimensions.04A - Beitrag Sammelband
- PublikationDidaktische Richtlinien für eine gendersensitive Lehre(HWR Berlin, 2023) Kirch, Johannes; Eisenbart, Barbara; Wiesner, Heike; Schütze, JudithIn diesem Beitrag wird ein innovativer Ansatz zur genderbewussten Gestaltung von Lehre in der Aus- und Weiterbildung beschrieben, welche als Handreichung für das Lehren und Lernen an Hochschulen genutzt werden kann.05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
- PublikationIdentification and chaining of water accounting data stakeholders(EasyChair, 2022) Prater, Ryan; Eisenbart, Barbara; Hinkelmann, Knut; Gerber, Aurona [in: Proceedings of the society 5.0 conference 2022. Integrating digital world and real world to resolve challenges in business and society]Purpose – Multiple water accounting techniques exist and suffer from data gaps and misaligned stakeholders which creates standardization and consolidation problems in the data of the industry. This study identifies domain-based stakeholders and defines stakeholder data relationships to improve inter-stakeholder data efficiency. Design/methodology/approach – The research design follows an inductive data collection of qualitative cross-sectional data through semi-structured expert interviews. The recorded interviews were transcribed, thematically coded, and the findings summarized. Findings – The result is an improved specificity of water accounting data stakeholders which have different data input and output requirements. Our research found that these stakeholders can be chained together based on their data relationships which enables identifying inter-stakeholder relationships and improved data efficiency. Social Implications – Water is a vital resource for humans and the United Nations Sustainable Development Goals. More precise description of stakeholders and data factors enable more efficient data flow which can improve the efficacy of terminal impact. Originality/value – The awareness of problem is refined by increasing stakeholder specificity and identifying data input/output requirements. This enables chaining of stakeholders and data to clarify stakeholder data requirements and improve data efficiency for purposes such as collaboration and policy guidance.04B - Beitrag Konferenzschrift
- PublikationMapping Smart Region Projects in order to boost regional development(2021) Haisch, Tina; Eisenbart, Barbara; Hess, Virginia06 - Präsentation
- PublikationMaster curriculum: gender equality in digital entrepreneurship(Hochschulbibliothek HWR Berlin, 2020) Appel, Margrit; Eisenbart, Barbara; Grisold, Andrea; Kirch, Johannes; Schein, Gerlinde; Tomenendal, Matthias; Schütze, Judith; Wiesner, HeikeDas vorliegende Werk ist eines der Ergebnisse des ERASMUS+ Projektes "Gender Equality in Digital Entrepreneurship" (EQUALdigitalent). Das Projekt wurde von vier internationalen Projektpartner*innen aus Liechtenstein, Österreich und Deutschland von September 2016 bis August 2019 in enger Kooperation durchgeführt: Universität Liechtenstein (Projektleitung), Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin, Katholische Sozialakademie Osterreichs sowie die Wirtschafts-Universität Wien. Hauptziel des Projekts war es, einen gendersensitiven, interdisziplinären Master-Studiengang „Gender Equality in Digital Entrepreneurship“ zu entwickeln und dabei bestimmte Lehrmodule zu testen. Das vorliegende "Master Curriculum" enthält das Studiengangprofil, den Begründungskontext, die Zielgruppe, die komplette Programmstruktur, die formalen Aspekte sowie den detaillierten Überblick anhand der 12 Modulbeschreibungen. Weitere Ergebnisse sind in vielfaltigen Publikationen verbreitet worden.05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht