Didaktische Richtlinien für eine gendersensitive Lehre
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
2023
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
05 - Research report or working paper
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
HWR Berlin
Place of publication / Event location
Berlin
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
In diesem Beitrag wird ein innovativer Ansatz zur genderbewussten Gestaltung von Lehre in der Aus- und Weiterbildung beschrieben, welche als Handreichung für das Lehren und Lernen an Hochschulen genutzt werden kann.
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unpublished
Review
No peer review
Open access category
Citation
Kirch, J., Eisenbart, B., Wiesner, H., & Schütze, J. (2023). Didaktische Richtlinien für eine gendersensitive Lehre. HWR Berlin. https://doi.org/10.26041/fhnw-7384