Zeballos, Melina

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Zeballos
Vorname
Melina
Name
Zeballos, Melina

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 3 von 3
Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

X-ray screening of hold baggage: Are the same visual-cognitive abilities needed for 2D and 3D imaging?

2018-10, Merks, Sarah, Hättenschwiler, Nicole, Zeballos, Melina, Schwaninger, Adrian, Pritchard, Daniel

2D multi-view X-ray imaging technology is widely used for security screening of hold baggage at airports. Newer technology is based on 3D CT imaging. Such systems offer the possibility to rotate a bag around 360 degrees. With the transition from 2D multi-view to advanced CT imaging, the question arises whether airport security officers (screeners) need the same visualcognitive abilities when visually inspecting X-ray images of hold baggage. This study investigated the relationship between visualcognitive abilities and visual inspection performance of screeners. Screeners conducted a computer-based visual cognitive test battery (VCTB) and a simulated hold baggage screening task with 2D and 3D imaging. We found that aspects of processing speed and visual processing correlated significantly with visual inspection performance of screeners using 2D imaging technology. In comparison, performance of screeners that visually inspected 3D images showed less correlations with the VCTB. These results indicate that with the expected change from 2D to 3D imaging technology in airport security, visual-cognitive requirements of the screeners might change. Therefore, further studies need to elucidate in more detail what visual-cognitive skills future 3D screeners need as it could affect personnel selection and development.

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Comparing e-learning and blended learning for threat detection in airport security X-ray screening

2017-09, Michel, Stefan, Hättenschwiler, Nicole, Zeballos, Melina, Schwaninger, Adrian

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Koordination von Ad-Hoc-Crews an der Sicherheitskontrollstelle

2017-03-10, Zeballos, Melina, Michel, Stefan

Ad-hoc-Crews der Sicherheitskontrollstelle (Siko) an Flughäfen führen Passagier- und Handgepäckkontrollen durch, um gefährliche Gegenstände zu identifizieren und für den Flugraum zu unterbinden. Diese sicherheitsrelevante Aufgabe ist durch Regulationen und Standards geprägt, welche auch die Koordination entlang der Crewmitglieder beeinflusst. Forschung aus anderen Hoch- Risikobereichen (z.B. Cockpit-Crews in der Aviatik) weisen auf den kritischen Faktor Crewkoordination hin, welcher besonders in Nicht-Routinesituationen an Relevanz gewinnen kann. Diese Arbeit untersucht die implizite und explizite Koordination der Ad-hoc-Crews und vergleicht diese entlang Routine- und Nicht-Routinesituationen. Innerhalb drei Vorstudien wurden mittels qualitativen Methoden sowohl Routine- als auch Nicht-Routinesituationen explorativ erforscht und beschrieben. In der Hauptstudie wurden insgesamt drei Crews in simulierten Szenarien mittels Videoanalysen systematisch beobachtet und untersucht. Ergebnisse weisen darauf hin, dass sich die Koordination in den Situationsmodi unterscheidet, wobei sowohl die explizite als auch die implizite Koordination tendenziell zunehmen. Implikationen werden diskutiert.