Wäfler, Toni
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Wäfler
Vorname
Toni
Name
Wäfler, Toni
10 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 10 von 10
- PublikationAuswirkungen der Arbeitsgestaltung auf Arbeitsverhalten(17.04.2024) Wäfler, Toni06 - Präsentation
- PublikationDer Mensch als Erfolgsfaktor bei der Digitalisierung von Industrieprozessen(19.03.2024) Kugler, Manuel; Schmid, Daniel; Sommerhäuser, Lars; Wäfler, Toni [in: SATW - technology for society. Schweizerische Akademie der Technischen Wissenschaften]10 - Elektronische-/ Webpublikation
- PublikationDatenbasierte Dienstleistungen nachhaltig umsetzen. Analyse, Gestaltung und Implementierung(Springer, 2024) Deflorin, Patricia; Scherrer, Maike; Havelka, Anina; Campos, Adrian; Wäfler, Toni02 - Monographie
- PublikationKI kann Fachwissen nicht ersetzen(ALMA Medien, 2024) Wäfler, Toni [in: HR Today]01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
- PublikationWie New Work wirtschaftliche und soziale Ansprüche verbindet(Galledia, 06.05.2023) Niederhauser, Luca; Wäfler, Toni; Deflorin, Patricia; Ahnefeld, Jonas [in: Organisator]01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
- PublikationMatching B2B-partners in the sharing economy(26.07.2022) Niederhauser, Luca; Wäfler, Toni; Huber, Sebastian; Jüttner, Uta; von dem Berge, Karina; Huber, Charles; Burri, Simona06 - Präsentation
- PublikationMatching B2B-partners in the sharing economy(2022) Niederhauser, Luca; Wäfler, Toni; Huber, Sebastian; Jüttner, Uta; von dem Berge, Karina; Huber, Charles; Burri, Simona [in: Human Factors, Business Management and Society]This paper explores the matching of business-to-business (B2B) partners interested in the sharing of resources. Factors for a successful matching were derived from the literature and examined through interviews with representatives of Swiss small and medium-sized enterprises (SMEs). Results showed that relevant success factors cannot be universally defined in advance since sharing transactions differ too much from one another. These insights led to the development of a diagnostic tool that takes the diversity of sharing transactions into account by facilitating the comparison of expectations and objectives of the parties involved. Such compatibilities, or incompatibilities are revealed, which prevents misunderstandings during the sensitive partner matching phase of B2B-sharing transactions.04B - Beitrag Konferenzschrift