Matching B2B-partners in the sharing economy

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Huber, Sebastian
Jüttner, Uta
von dem Berge, Karina
Huber, Charles
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Human Factors, Business Management and Society
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
56
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1-7
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
New York
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper explores the matching of business-to-business (B2B) partners interested in the sharing of resources. Factors for a successful matching were derived from the literature and examined through interviews with representatives of Swiss small and medium-sized enterprises (SMEs). Results showed that relevant success factors cannot be universally defined in advance since sharing transactions differ too much from one another. These insights led to the development of a diagnostic tool that takes the diversity of sharing transactions into account by facilitating the comparison of expectations and objectives of the parties involved. Such compatibilities, or incompatibilities are revealed, which prevents misunderstandings during the sensitive partner matching phase of B2B-sharing transactions.
Schlagwörter
Sharing Economy, Business to Business, B2B, Partner matching, Success factors, Diagnostic tool, Boundary spanning cooperation, Small and medium-sized enterprises, SMEs
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
13th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2022)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
24.07.2022
Enddatum der Konferenz
28.07.2022
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
NIEDERHAUSER, Luca, Toni WÄFLER, Sebastian HUBER, Uta JÜTTNER, Karina VON DEM BERGE, Charles HUBER und Simona BURRI, 2022. Matching B2B-partners in the sharing economy. In: Human Factors, Business Management and Society. New York. 2022. S. 1–7. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4794

Versionsgeschichte

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
VersionDatumZusammenfassung
2*
2023-04-20 11:43:08
Volltext und Lizenz
2022-08-19 14:09:55
* Ausgewählte Version