Hell, Benedikt
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
was-studiere-ich.de und das Berufswahltraining BEST: Vernetzte Instrumente als Schlüssel für eine erfolgreiche Studienorientierung
2019, Hell, Benedikt, Pässler, Katja, Leitner, Ulrike
Interests and intelligence: A meta-analysis
2015, Pässler, Katja, Beinicke, Andrea, Hell, Benedikt
The purpose of this article is to examine the nature and magnitude of the relationship between cognitive abilities and vocational interests — two important measures of individual differences. Our meta-analysis of 27 studies with 29 independent samples and an overall sample size of 55,297 participants demonstrated meaningful relations between cognitive abilities and vocational interests. Meta-analytic coefficients ranged from −0.29 to 0.47; their strength and direction were comparable for females and males. Furthermore, we established both age and birth cohort as moderators of the relation between interests and cognitive abilities. Limitations and implications for future research are discussed.
Online-Self-Assessment Psychologie
2014, Pässler, Katja, Kornblum, Angelika, Hell, Benedikt
Psychologie-Self-Assessment
2013-03-15T00:00:00Z, Pässler, Katja, Hell, Benedikt, Kleinmann, Martin
Sind Werte in der Prognose von Ausbildungs- und Studienwahl gegenüber Interessen und Persönlichkeit inkrementell valide?
2017-09-13, Hell, Benedikt, Pässler, Katja
Werte sind bedeutsam für die treffende Beschreibung von Personenbedürfnissen und organisationalen Befriedigungspotenzialen. Der Werte-Person-Umwelt-Fit zeigt zudem eine hohe prognostische Validität für berufliche Leistung und Zufriedenheit (z.B. Kristof-Brown, Zimmerman & Johnson, 2005). Die inkrementelle Validität von Werten gegenüber beruflichen Interessen und Persönlichkeitsmerkmalen bleibt jedoch bislang ungeklärt. Die drei auf diesem Poster präsentierten Studien prüfen, a) wie sich Werte operationalisieren lassen, b) ob sie einen Beitrag zur Differenzierung von Ausbildungs- und Studienwahlentscheidungen leisten können und c) ob sie gegenüber Interessen und Persönlichkeitsmerkmalen inkrementell valide sind.
Interests and intelligence: a meta-analysis
2015, Pässler, Katja, Beinicke, Andrea, Hell, Benedikt
Does gender-specific differential item functioning affect the structure in vocational interest inventories?
2014, Beinicke, Andrea, Pässler, Katja, Hell, Benedikt
Beyond RIASEC: development of a hierarchical model of vocational interests
2016-07-24, Hell, Benedikt, Gatzka, Thomas, Pässler, Katja
Beyond Holland's RIASEC model: Why six interest dimensions might not be enough
2014, Pässler, Katja, Hell, Benedikt