Düggeli, Albert

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Düggeli
Vorname
Albert
Name
Düggeli, Albert

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 5 von 5
  • Publikation
    Navigation and negotiation towards school success at upper secondary school. The interplay of structural and procedural risk and protective factors for resilience pathways
    (MDPI, 02.08.2021) Düggeli, Albert; Kassis, Maria; Kassis, Wassilis [in: Education Sciences]
    This work examines how socially and structurally disadvantaged male adolescents (migration biography and low SES) can be supported in attaining educational success at the upper secondary level by applying the resilience concept of navigation and negotiation. Within the framework of grounded theory and by a qualitative coding paradigm, we applied an exploratory heuristical approach in order to understand school success under a micro-sociological passage. The findings are discussed in the context of questions of justice and to their classification within the context of educational and psychological aspects for promoting resilience and on the basis of their overall significance for education policy.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Vergleichende Betrachtungen zur Nutzung von Durchlässigkeit in Bildungssystemen: Die Kategorisierung von Anschlusslösungen beim Übergang in die nachobligatorische Ausbildung
    (2016) Düggeli, Albert; Oesch, Dominique [in: Tertium Comparationis]
    Permeability of the educational system is a central postulate in modern education politics in both Germany and Switzerland. Endeavors for permeability do not only include the structural integrability of different educational programs, but also the wish to harness learner’s full potential within a given system. Not surprisingly, the transition from compulsory to non-compulsory education plays a crucial role for educational biographies in both countries. It is at this juncture, when young learners can not only choose between academic, vocational or semi-vocational programs, but also between high, middle or low aspirational levels within these three kinds of non-compulsory education. The paper will focus on three central questions, while comparing the two national systems: First, how can the various offerings of non-compulsory secondary education be categorized? Second, what kind of utilization patterns can be observed among different groups? Third, how can the different learner groups be categorized in terms of the individual educational characteristics? In order to answer these questions, the authors propose the use of a system integrating categorization matrix, which can then be used as a base for system comparison and discussion. It can be shown, that even though the two systems show structural comparability, a plausible explanation of permeability and transition to upper secondary education cannot ignore local structural aspects and national contexts.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Migration und Leistungsentwicklung am Übergang von der obligatorischen Schule in die berufliche Ausbildung
    (Beltz Juventa, 2015) Düggeli, Albert; Kandzia, Wolfgang; Oesch, Dominique [in: Migration und Soziale Arbeit]
    Untersucht wurde die Leistungsentwicklung im Fach Deutsch während des letzten Schuljahres, bei Lernenden mit Migrationshintergrund. Einmal erfolgte die Analyse unter dem Fokus der internationalen Migrationsklassifizierung (UNECE Vorlage) und einmal mit Blick auf das Herkunftsland der Lernenden.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Werteerziehung- Wie kann das unter schulischen Bedingungen gelingen?
    (2012) Düggeli, Albert [in: Braunschweiger Beiträge zur Religionspädagogik]
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    «Ich bin dann mal weg … » - Fragen zur Definition, zum Ausmass und zur unterrichtlichen Relevanz von schuldistanzierendem Verhalten bei Jugendlichen
    (Schweizerische Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 2010) Moroni, Sandra; Düggeli, Albert [in: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung]
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift