Navigation and negotiation towards school success at upper secondary school. The interplay of structural and procedural risk and protective factors for resilience pathways

Vorschaubild
Dateien
[Artikel: Navigation and Negotiation towards School Success at Upper Secondary School: The Interplay of Structural and Procedural Risk and Protective Factors for Resilience Pathways]
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
02.08.2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Education Sciences
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
11
Ausgabe / Nummer
8
Seiten / Dauer
1-23
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
MDPI
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This work examines how socially and structurally disadvantaged male adolescents (migration biography and low SES) can be supported in attaining educational success at the upper secondary level by applying the resilience concept of navigation and negotiation. Within the framework of grounded theory and by a qualitative coding paradigm, we applied an exploratory heuristical approach in order to understand school success under a micro-sociological passage. The findings are discussed in the context of questions of justice and to their classification within the context of educational and psychological aspects for promoting resilience and on the basis of their overall significance for education policy.
Schlagwörter
Upper secondary education, Migration, Intersectionality, Success at school, Resilience, Youth
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2227-7102
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
DÜGGELI, Albert, Maria KASSIS und Wassilis KASSIS, 2021. Navigation and negotiation towards school success at upper secondary school. The interplay of structural and procedural risk and protective factors for resilience pathways. Education Sciences. 2 August 2021. Bd. 11, Nr. 8, S. 1–23. DOI 10.3390/educsci11080395. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3868

Versionsgeschichte

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
VersionDatumZusammenfassung
2*
2023-06-26 12:32:07
Lizenz
2021-08-31 10:05:02
* Ausgewählte Version