Aeschbacher, Marc
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Case Study «Derma2go»
2020, Eisenbart, Barbara, Verkuil, Arie Hans, Meyer, Rolf, Aeschbacher, Marc
Case Study «Amunemi»
2020, Aeschbacher, Marc, Verkuil, Arie Hans, Meyer, Rolf, Aeschbacher, Marc
Digitalisierung und Geschäftsmodellinnovation im Rahmen der Swiss Innovation Challenge - Digitalisierung ja, aber nicht ausschliesslich
2019, Kabous, Laila, Loosli, Christina, Philippi, Stefan, Verkuil, Arie Hans, Hinkelmann, Knut, Aeschbacher, Marc
Innovative Geschäftsmodelle rückten in den letzten Jahren verstärkt in den Fokus der betriebswirtschaftlichen Aufmerksamkeit und Forschung. Doch wie sieht der Umgang mit Geschäftsmodellinnovationen in der Praxis aus und welche Rolle spielt die Digitalisierung in diesem Zusammenhang? Im Rahmen der Swiss Innovation Challenge wurden Geschäftsmodellinnovationen ausgewertet und verglichen.
Mit digitalen Geschäftsmodellen zur Circular Economy
2019, von Kutzschenbach, Michael, Milow, Uta, Verkuil, Arie Hans, Hinkelmann, Knut, Aeschbacher, Marc
Konzeptioneller Beitrag zu Geschäftsmodellen der Kreislaufwirtschaft und dem besonderen Beitrag, den die Digitalisierung zu diesen Geschäftsmodellen leisten kann. Ergänzt mit Praxisbeispielen aus den Swiss Innovation Challenges der letzten Jahre. Ergebnis der Case-Analyse: von den verschiedenen Möglichkeiten, mit denen Digitalisierung Geschäftsmodelle unterstützten kann, wird in den Cases nur das digitale Geschäftsmodell Sharing Platform eingesetzt.
Case Study «Bureau Futur»
2020, Schulte, Volker, Verkuil, Arie Hans, Meyer, Rolf, Aeschbacher, Marc
Start-ups. Aktuelle Case Studies für den Unterricht
2020, Verkuil, Arie Hans, Meyer, Rolf, Aeschbacher, Marc
Digitalisierung und andere Innovationsformen im Management. Aktuelle Perspektiven auf die digitale Transformation von Unternehmen und Lebenswelten
2019, Verkuil, Arie Hans, Hinkelmann, Knut, Aeschbacher, Marc
Case Study "Perseo Pharma"
2020, Kabous, Laila, Verkuil, Arie Hans, Meyer, Rolf, Aeschbacher, Marc
Founded in 2019, Perseo Pharma is a preclinical-stage biotech company with a unique asset for the development of enzyme therapies. Perseo Pharma possesses an innovative and proprietary enzyme shielding technology. Founded as independent spin-off of INOFEA AG, the company focuses on therapeutic enzymes for the treatment of cancer and rare genetic diseases. Over the past three decades, 30 therapeutic enzymes have been approved by EMA and FDA generating yearly 40bn. Therapeutic enzymes address a wide variety of indications, ranging from rare genetic diseases (enzyme replacement therapies) to oncology (key tumor-element depletion therapies). This offers biotech companies different opportunities and application fields for further development of enzyme therapeutics. The goal of this research is to analyze the case based on the 7-key model and provide recommendations on the financing opportunities available for Perseo pharma.
Digital ecosystem. How companies can achieve a sustainable competitiveness in the future and the digital age
2019, Grieder, Hermann, Schwaferts, Dino, Verkuil, Arie Hans, Hinkelmann, Knut, Aeschbacher, Marc
Companies today are still highly influenced by the management theories of the indus-trial age. To be successful in the future companies need to become part of digital eco-systems where partners and customers will be co-creators. Customers and employees’ expectations are changing, and managers need to re-evaluate traditional management methods to enable companies to successfully transition into the digital era. During the transition, we will see a change from sociotechnical systems to transitional constructs that enable co-creation and collaboration. Digital Arenas will allow companies to create value outside of their industry by collaborating with other companies through APIs; this will give rise to new business models everywhere.