Digital ecosystem. How companies can achieve a sustainable competitiveness in the future and the digital age

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Digitalisierung und andere Innovationsformen im Management. Aktuelle Perspektiven auf die digitale Transformation von Unternehmen und Lebenswelten
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Innovation und Unternehmertum
Reihennummer
2
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
41-62
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
edition gesowip
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Companies today are still highly influenced by the management theories of the indus-trial age. To be successful in the future companies need to become part of digital eco-systems where partners and customers will be co-creators. Customers and employees’ expectations are changing, and managers need to re-evaluate traditional management methods to enable companies to successfully transition into the digital era. During the transition, we will see a change from sociotechnical systems to transitional constructs that enable co-creation and collaboration. Digital Arenas will allow companies to create value outside of their industry by collaborating with other companies through APIs; this will give rise to new business models everywhere.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-906129-97-6
3-906129-97-7
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
GRIEDER, Hermann und Dino SCHWAFERTS, 2019. Digital ecosystem. How companies can achieve a sustainable competitiveness in the future and the digital age. In: Arie Hans VERKUIL, Knut HINKELMANN und Marc AESCHBACHER (Hrsg.), Digitalisierung und andere Innovationsformen im Management. Aktuelle Perspektiven auf die digitale Transformation von Unternehmen und Lebenswelten. Basel: edition gesowip. S. 41–62. Innovation und Unternehmertum, 2. ISBN 978-3-906129-97-6. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42592