Tulowitzki, Pierre

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Tulowitzki
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Pierre
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Tulowitzki, Pierre

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  • Publikation
    Using Insights from Video Games to Support Formal Education – A Conceptual Exploration
    (Waxmann, 17.12.2019) Bremm, Nina; Brown, Chris; Krammer, Georg; Tulowitzki, Pierre [in: Die Deutsche Schule]
    Th is article draws upon fi ndings from research on the eff ects of gaming, educational psychology, teacher professionalism as well as school improvement, to develop a framework for linking video game activities to formal education. Th is framework uses video game achievements – virtual trophies received for completing tasks or mastering challenges – as a proxy indicator for the development of competencies relevant to formal education. We suggest that this knowledge can be harnessed to improve teaching and learning, in particular teacher perceptions, teaching skills, and, ultimately, measurable changes in students’ learning. Showing teachers what students can actually do and are already doing (in video games) could help them better understand areas of strength and interest of their students.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Kooperationen im Modus des Müssens – Eine explorative Betrachtung zur Zusammenarbeit von Schulen mit außerschulischen Akteuren
    (Waxmann, 2019) Ivanova-Chessex, Oxana; Wenger, Marco; Tulowitzki, Pierre; Brink, Nathalie; Hugo, Julia; Seidemann, Jannis; Drahmann, Martin [in: Verantwortung in Schule. Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis]
    Kooperationen zwischen Schulen und ausserschulischen Institutionen werden als ein wichtiges Element für die Entwicklung hin zu mehr Bildungsgerechtigkeit wie auch für eine ganzheitlichere Bildung verstanden. Allerdings sind die Erkenntnisse darüber, warum Schulen mit ausserschulischen Akteuren kooperieren, bisher begrenzt. Dieser Thematik widmet sich der vorliegende Beitrag, in dem rekonstruiert wird, in welche Zusammenhänge das schulische Kooperationshandeln eingebettet ist. Hierzu wurden in der Deutschschweiz qualitative Interviews mit Schulleitenden sowie Vertreter*innen kooperierender Institutionen durchgeführt. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass die Zusammenarbeit aus schulischer Sicht häufig im Modus des «Müssens» erfolgt.
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift