Hil, Darjan
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Projekt
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Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Challenges of a Modern Atlas of the Ageing Society
2016-07-12, Bleisch, Susanne, Hil, Darjan, Korkut, Safak, Meyer, Philipp
The Time Diagram Control Approach for the Dynamic Representation of Time-oriented Data
2016-03-08, Wittwer, Johann, Bürgy, Pascal, Hil, Darjan, Dornberger, Rolf
Tourney How to Gamify Learning with Design and Technology
2014-10-10T00:00:00Z, Korkut, Safak, Hil, Darjan, Jäger, Janine, Dornberger, Rolf
Von clever gemachten Spielen können wir lernen
2014-01-20T00:00:00Z, Baumann, Nathalie, Dornberger, Rolf, Hil, Darjan
Viele Studierende spielen mit Leidenschaft. Warum die Wirkungsweise von Games nicht dazu nutzen, um den Lernstoff unterhaltsamer zu vermitteln? Darjan Hil und Rolf Dornberger von der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW arbeiten an einem interdisziplinären Forschungsprojekt, das genau dieses Ziel verfolgt. Im von Nathalie Baumann geführtenInterview sprechen sie über die Faszination von Spielen und über traditionelle und künftige Wissensvermittlungsformen.
Management Cockpits: Concept, Benefits and Challenges
2016-03-08, Frei, Michael, von Bergen, Pascal, Boernert, Erich, Hil, Darjan, Dornberger, Rolf
The Time Diagram Control Approach for the Dynamic Representation of Time-oriented Data
2016, Dornberger, Rolf, Hil, Darjan, Wittwer, Johann, Bürgy, Fabian
Tourney How to Gamify Learning with Design and Technology (Work in Progress). University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland FHNW, Basel, Switzerland
2014-07-20T00:00:00Z, Korkut, Safak, Hil, Darjan, Dornberger, Rolf, Jäger, Janine
"Tourney" is the title of a digital learning game, which aims at increasing the learning outcome of students on various levels of their study programs. "Tourney" is being developed with an interdisciplinary approach, critically focused on creating a content independent game framework for a versatile application in the learning environment. This platform offers a well-designed, flexible and multifaceted tool kit of exemplary self-learning sequences that the lecturers and also students can enrich with their own structured content in order to create learning paths by choosing and arranging modular elements. Additionally, the tool allows monitoring students learning progress.
A review and extension of the Visual Information Seeking Mantra (VISM)
2016-03-08, Stauffer, Michael, Ryter, Remo, Hil, Darjan, Dornberger, Rolf
Gamification and Data - Learning Process Visualization
2015-10, Jäger, Janine, Korkut, Safak, Hil, Darjan, Dornberger, Rolf, Munkvold, Robin, Kolås, Line
Games im Unternehmenskontext. Mit Spielen Denkroutinen überwinden
2014-07-02T00:00:00Z, Hil, Darjan, Baumann, Nathalie
Gamification ist derzeit in aller Munde. Darjan Hil, wissenschaftlicher Mitarbeiter der FHNW, erklärt, in welchen Bereichen KMU Games nutzbringend einsetzen können. Gemäss dem Marktforschungsinstitut Gartner werden 2015 weltweit mehr als die Hälfte der Unternehmen spielerische Elemente verwenden, um Innovationen anzustossen. Darjan Hil, wissenschaftlicher Mitarbeiter der Hochschule für Wirtschaft FHNW, erklärt, in welchen Bereichen KMU Games nutzbringend einsetzen können.