Hil, Darjan

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Hil
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Darjan
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Hil, Darjan

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  • Publikation
    Tourney How to Gamify Learning with Design and Technology
    (10.10.2014) Korkut, Safak; Hil, Darjan; Jäger, Janine; Dornberger, Rolf
    06 - Präsentation
  • Publikation
    Tourney How to Gamify Learning with Design and Technology (Work in Progress). University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland FHNW, Basel, Switzerland
    (20.07.2014) Korkut, Safak; Hil, Darjan; Dornberger, Rolf; Jäger, Janine
    "Tourney" is the title of a digital learning game, which aims at increasing the learning outcome of students on various levels of their study programs. "Tourney" is being developed with an interdisciplinary approach, critically focused on creating a content independent game framework for a versatile application in the learning environment. This platform offers a well-designed, flexible and multifaceted tool kit of exemplary self-learning sequences that the lecturers and also students can enrich with their own structured content in order to create learning paths by choosing and arranging modular elements. Additionally, the tool allows monitoring students learning progress.
    05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
  • Publikation
    Games im Unternehmenskontext. Mit Spielen Denkroutinen überwinden
    (Swisscom, 02.07.2014) Hil, Darjan; Baumann, Nathalie [in: KMU Business World]
    Gamification ist derzeit in aller Munde. Darjan Hil, wissenschaftlicher Mitarbeiter der FHNW, erklärt, in welchen Bereichen KMU Games nutzbringend einsetzen können. Gemäss dem Marktforschungsinstitut Gartner werden 2015 weltweit mehr als die Hälfte der Unternehmen spielerische Elemente verwenden, um Innovationen anzustossen. Darjan Hil, wissenschaftlicher Mitarbeiter der Hochschule für Wirtschaft FHNW, erklärt, in welchen Bereichen KMU Games nutzbringend einsetzen können.
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    Von clever gemachten Spielen können wir lernen
    (20.01.2014) Baumann, Nathalie; Dornberger, Rolf; Hil, Darjan [in: ICT - Kommunikation]
    Viele Studierende spielen mit Leidenschaft. Warum die Wirkungsweise von Games nicht dazu nutzen, um den Lernstoff unterhaltsamer zu vermitteln? Darjan Hil und Rolf Dornberger von der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW arbeiten an einem interdisziplinären Forschungsprojekt, das genau dieses Ziel verfolgt. Im von Nathalie Baumann geführtenInterview sprechen sie über die Faszination von Spielen und über traditionelle und künftige Wissensvermittlungsformen.
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    Tourney How to Gamify Learning with Design and Technology
    (2014) Korkut, Safak; Hil, Darjan; Dornberger, Rolf; Jäger, Janine
    Tourney offers a well-designed, flexible and multifaceted tool kit of exem-plary self-learning sequences that the lecturers and also students can enrich with their own structured content in order to create learning paths by choosing and arranging modular elements.
    05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht