Global consumer cultures and experiences of sustainable food consumption in host country

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Autor:innen
Londob, George
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Applied Business and Economics
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
20
Ausgabe / Nummer
4
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
North American Business Press
Verlagsort / Veranstaltungsort
Atlanta
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Our research examined how subculture, micro-culture and acculturation influence sustainable food consumption of expatriates. More than fifty expatriates, retailers and sustainable labeling organizations participated in the research interviews. The research explored the depth of consumption cultural phenomenon. Expatriates had varying knowledge of sustainable food labels and its concepts in their consumption experience. Their sustainable food consumption habit, fueled by the global consumer culture, related to the triple dimensions. Integration into a new consumption was evident in the findings of economic considerations. This research provided some strategic and useful insights in responding to the needs of global consumers or expatriates.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1499-691X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Green
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
LIM, Leng Khim (Lynn) und George LONDOB, 2018. Global consumer cultures and experiences of sustainable food consumption in host country. Journal of Applied Business and Economics. 2018. Bd. 20, Nr. 4. DOI 10.33423/jabe.v20i4.346. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6385