Learning and lobbying: emerging market firms and corporate political activity in Europe
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2012
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
European Journal of International Management
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
6
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
342-362
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Inderscience
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
How do firms acquire the capabilities necessary to operate in the non-market environment? Though the field of non-market strategy has grown in prominence in the strategic management literature in recent years, most of the studies concern the political capabilities of developed country multinationals. This paper is an effort to explore the basis of the acquisition of corporate political capabilities by emerging market firms. It does so by adapting the concept to liability of foreignness and applying it to a non-market context. The non-market environment of the European Union is used here as the context.
Schlagwörter
corporate political strategy, emerging market multinational enterprises, liability of foreignness, European Union
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
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Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1751-6757
1751-6765
1751-6765
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
LINDEQUE, Johan Paul, Steven MCGUIRE und Gabriele SUDER, 2012. Learning and lobbying: emerging market firms and corporate political activity in Europe. European Journal of International Management. 2012. Bd. 6, Nr. 3, S. 342–362. DOI 10.1504/EJIM.2012.047028. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/11608