Rezension zu: Patton, Michael Q.: Blue Marble Evaluation. Premises and Principles. New York: The Guilford Press, 2019

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2020
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Zeitschrift für Evaluation
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
19
Issue / Number
2
Pages / Duration
343-348
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Dieses Buch basiert auf Pattons Evaluationstätigkeit für global agierende Organisationen und auf Dialogen in einem weltweiten, über Jahrzehnte gepflegten Netzwerk beruflicher Freundschaften. Dies zeigen Testimonials von inzwischen Arrivierten aus seinen Kursen oder der dokumentierte Gedankenaustausch mit seinem ehemaligen Soziologielehrer Jerald Hage (*1932). Zu dessen neuestem Buch (2020) trägt Patton das Vorwort bei. Der „Faster Forward Fund“ seines evaluationstheoretischen Antagonisten Michael Scriven hat 2015 das erste Blue-Marble-Training gefördert. Damit ist Pattons Netzwerk um einen wichtigen Knoten reicher. Große Stiftungen haben die Weiterförderung zugesagt. Zeichnet sich mit diesem Buch eine fünfte Generation der Evaluation ab?
Keywords
Rezension, Evaluation, fünfte Generation der Evaluation, Blue-Marble-Training
Subject (DDC)
300 - Sozialwissenschaften
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1619-5515
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
'http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/'
Citation
BEYWL, Wolfgang, 2020. Rezension zu: Patton, Michael Q.: Blue Marble Evaluation. Premises and Principles. New York: The Guilford Press, 2019. Zeitschrift für Evaluation. 2020. Bd. 19, Nr. 2, S. 343–348. DOI 10.26041/fhnw-3439. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3439