The impact of diversity and localization in advertising on creative performance: An experiment of AirConsole advertising on Facebook and Instagram

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Brugg-Windisch
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Brazil is very diverse, in comparison Finland is among the most homogenous countries in the world. The level of English knowledge in the countries is also different. In Brazil, only 5-12% of the population speak English whereas in Finland 70% of the population can easily take part in an English conversation. AirConsole has previously promoted the gaming platform through performance marketing on Meta (previously Facebook). Because of the restricted budget, the production of video ads was limited. Sufficient testing on the impact of racially diverse actors and localization was not done so far.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MARÉCHAL, Céline, 2022. The impact of diversity and localization in advertising on creative performance: An experiment of AirConsole advertising on Facebook and Instagram. Brugg-Windisch: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41463